Друштво, Екологија, Црна хроника

Која катастрофа треба да се деси да политичари скину шминку,ствар је озбиљна…

Преузето са портала:НОВА С

Batko J, tihi heroj katastrofe kod Pirota: Da li je smrt junaka koji je spasavao ljude mogla biti izbegnuta

Реч уредника:

Саобраћајна несреће од 2018 код Ниша,није била довољно упозорење да Инфраструктура железнице Србије,поведу мало више рачуна о безбедности пруга на југу Србије.Тада смо могли да чујемо:

„Предузеће „Инфраструктура железнице Србије“ саопштило је данас да се саобраћајна несрећа у Нишу, где је воз ударио у аутобус, догодила на путном прелазу који је обезбеђен знацима вертикалне друмске сигнализације (није било рампе).

„Путнички воз који је јутрос кренуо из железничке станице Ниш за Прокупље, при изласку из железничке станице Медјурово, око 7.30 ударио је у путнички аутобус и према првим информацијама има више повредјених“, наводи се у саопштењу.

Додају да је због удеса железничка композиција једним делом исклизнула са шина, а железнички саобраћај на овом делу пруге је у прекиду.

– На лице места одмах су стигле екипе Хитне помоћи, МУП-а, као и железничка Комисија за иследјење ванредних догађаја. У току је увиђај на месту несреће – наводи се у саопштењу.“

Преузето са портала:Блиц

Тада се радило о необелеђеном железничком прелазу и несмотрености возача,што не оправдава и улогу Министарство за Инфраструктуру,железнички и путни саобраћај…

Да ли несрећа која се десила у Недељу око 16 часова је могла бити избегнута,да ли је пруга била технички исправна,ко даје дозволе да се туда превозе опасне материје,како министарства која треба да се брину о овим и другим случајевима обезбеђују сигурност на жељезничким пругама…Да ли је потребно да се хвалимо да смо економски тигар и великим суфицитом у буџетима наших локалних управама,или пак уместо улагања у инфра структуру треба да улажемо у дочеке скупих НОВИХ ГОДИНА ?

Питања има много,а као и обично они који су одговорни покушавају да прикрију стварна стања,како да спречимо овакве трагичне сцене,да ли један живот наших недужних грађанакоји страдају су вреднији од одлука локалних управа о некоректном трошењу средстава из КАСИЦЕ ПРАСИЦЕ,коју преко разних пореза пунимо ми грађани.Како стати на пут оваком односу оних који треба да брину о сигурности свију нас,оцените сами кроз прилоге које смо вам пустили као примере у овом кратком чланку.Да ли треба да неко сноси последице за оваке пропусте,или опет страдају невини,док стварни кривци ће се ухлебити у влади која нас води…Куд овакво понашање нас води,да ли треба да будемо неми пред погрешним потезима наших руководилаца на локалним нивоима власти…

Јован Керешић

Одговорно лице Радио ДИР-а

П.С.Ево коментара на друштвеним мрежама мислим да треба да се прочита:

Nenad Džadžić
DELITE ISTINU O PIROTU!!!
Azotara Pancevo je bila jedina fabrika za proizvodnju amonijaka u Srbiji. Pre pet godina je odvedena u stečaj i zatvoren pogon. Nijedna država u okruženju nije dozvolila gašenje ovakve fabrike kod njih. Amonijak je strateški proizvod za svaku zemlju koja želi da bude koliko toliko smostalna od uvoza. Amonijak nije samo sirovina za Veštačko đubrivo, on je i sirovina za proizvodnju kvasca, koristi se za dezinfekciju cevovoda u mlekarskoj i drugim prehrambenim industrijama. koristi se za rashladne sisteme u hladnjačama za mesnu industriju … Jedan od glavnih proizvoda kao veštačko đubrivo( Amonijum nitrat ), ali je ujedno i kao sirovina za eksplozivnu smešu koja se koristi kako u vojnoj industriji tako i rudarstvu građevinarstvu. Ovo je koliko znamo treći put u zadnjih par godina a iz razloga zbog transporta amonijaka kroz Srbiju, da dolazi do iskliznuća cisterni i svaki put je sve gore i gore ..(razlika je ovaj put jer ima i ljudskih žrtava 😔) Ali ništa bezbednije nije ni transportovanje Amonijum nitrata, kao jako opasna supstanca koja se teško lageruje jako je nestabilna i u kontaktu sa organskim jedinjenjima pravi eksplozivnu supstancu. Niko neće da sluša stručnjake, ali ovo je tek još jedan u nizu, a mislim da na žalost nije zadnji nesrećni slučaj…. Sve se kod nas radi van propisa, kako prilikom transporta tako i lagerovanja amonijaka tako i đubriva .
U Srbiji trenutno postoji tri fabrike gde se prave ove hemikalije i koristi amonijak . Neka nam Bog bude u pomoći! 😠😠😠 Danas dobih jednu strašnu vest! A to sam i sam zaključio gledajući ove televizijske izveštaje… Vatrogasci uopšte ne dejstvuju niti neutrališu amonijak koji slobodno curi iz cisterni na utovarnoj ruci cisterni. Znate, oni idu logikom da svakako će to sve da iscuri i da ode u Nišavu i u podzemne vode. Ali tu ima jedan problem koji su zanemarili a to je 100% koncetracija tog amonijaka koji se izlio!!! (..dva vagona cisterne 2×40 T). Da bi se bezbedno neutralisao jedan litar amonijaka potrebno je oko 1700 litara vode! Oni su ostavili da stoprocentni amonijak nerazblažen uđe u zemlju i vodotok Nišave!? Tu su vatrogasci trebali konstantno u ova dva dana da bacaju vodu na mesto gde curi amonijak i tako da ga razblaženog uvedu u prirodu bezbedno. 😔
Sve ovo se dešava pošto ljudi neće da slušaju one koji imaju iskustva i znanje. Misle dobili diplomu ili je kupili na fakultetu i sada su najpametniji.

 

Јован Керешић

О аутору - Јован Керешић

Јован Керешић је један од покретача Удружења цивилног друштва које је основало овај медиј. Одговорно је лице радио ДИР-а. Од 2016 активно ради као новинар и уредник емисије "Апел за помоћ болесној деци Србије" на бесплатним стримовима. Од 2019 је члан УНС-а и тада се овај медиј региструје код АПР-а и РЕМ-а. Тренутно води и уређује више емисија на радиоДИР-у. До сада посао новинара је радио без материјане користи као и сви чланови ове редакције. Запослен је у једној приватној фирми ,јер од новинарства као и већина колега не може да прехрањује себе и своју породицу. Ожењен је, отац петоро деце.

Related Posts

0 0 гласови
Гласање за чланке
Претплати се
Обавести о
guest

0 Коментари
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре